Синеокият Хю Грант е кралят на романтичните комедии с ролите си в „Четири сватби и едно погребение“, „Девет месеца“ и „Нотинг Хил“. Но като магнетичния Даниел Клийвър не успява да задържи любовта на Бриджит… Актьорът запазва триумфа си с високо ценения от критиката „Маркъс“ (2002) и модерната класика „Наистина любов“ (2003). Харесваме и изпълнението му в „Облакът Атлас“ (2012), но едно от най-значимите му изпълнения е в „Мъжът от U.N.C.L.E.“
Хю Джон Мунго Грант се ражда на 9 септември 1960 г. в Хамърсмит. Баща му, Джеймс Грант, има фирма за килими. Майка му, Финвола Грант, е с шотландски корени и работи като учителка. Хю има по-голям брат – Джеймс, който е банкер. Младият Хю се увлича по литературата и актьорското майсторство, а през 1979 г. печели стипендия и заминава за Оксфорд. Там, разбира се, започва да се занимава с театър и решава, че иска да стане изкуствовед. След Оксфорд се записва в Courtauld Institute в Лондон за допълнителна квалификация и в крайна сметка се фокусира върху актьорското майсторство.
Дебютът му в киното идва още когато е студент. Филмът е „Privileged” (1982) на режисьора Майкъл Хофман. В следващите години британецът се снима в телевизионни филми и сериали и до 1987 г. не прави нищо значително. Докато не приема ролята в „Maurice” на Джеймс Айвъри. Отново минават няколко години, в които Хю Грант активно се снима, но не успява да изпъкне. През 1991 г. обаче играе в „Impromptu”, последван през следващата година от филма на Роман Полански „Горчива луна“ и роля в „Остатъците от деня“ (1993) на Джеймс Айвъри, с Антъни Хопкинс и Ема Томпсън.
През 1995 г. Хю Грант и Джулиан Мур участват в романтичната комедия на Крис Кълъмбъс „Девет месеца“, а през същата година излиза и драмата на Анг Лий „Разум и чувства“, където играят още Кейт Уинслет, Ема Томпсън. Алън Рикман и др.
През 1999 г. е другият емблематичен за Хю Грант филм „Нотинг Хил“, където си партнира с Джулия Робъртс. По същото време излиза и „Мики синьото око“. 2001 г. е успешна за британския актьор заради участието му в „Дневника на Бриджит Джоунс“. Година по-късно Грант е главен актьор в „About a Boy”. През 2003 г. излиза коледният хит „Наистина любов“.
Във „Флорънс Фостър Дженкинс“ си партнира с неотразимата Мерил Стрийп. Лентата разказва за богатата нюйоркска наследница и светска дама, мечтала да бъде оперна певица, въпреки ужасния си глас. Нейният съпруг и мениджър, сър Клер Бейфилд (Хю Грант), е английски актьор-аристократ и е твърдо решен да предпази любимата си от истината. Но когато тя решава да даде концерт в Карнеги Хол през 1944 г., съпругът разбира, че е изправен пред огромен проблем…
В съвместно интервю с Колин Фарел за Variety от 2016 година, англичанинът заявява, че актьорите често изпадат „в опасност от това да изчезнат дълбоко в собствените си задници“ и че, бидейки сценични изпълнители, те трябва да развличат хората и никога не бива да го забравят. Грант допълва, че ако актьорите работят, само за да задоволяват творческите нужди на себе си и на колегите си, и само за да получават награди, то работата им просто се превръща в „мастурбация“.
От устните на който и да е друг уважаван британски актьор, това може да прозвучи като шокиращо изказване, но идвайки от Хю Грант, звучи напълно искрено. Думите му капсулират кариерата на една филмова звезда, обичана от милиони, която никога не се е взимала излишно насериозно и в наши дни е на ръба на това да се превърне в легенда.
АRTDAY.bg