Флашмобът, който на пръв поглед изглежда положителен, обаче има и обратна страна. За да съответстват на образа, неговите последователи подчертават предимствата на фигурите си, като предпочитат откритите тоалети и публикуват полуголи снимки. В резултат на това те бяха изправени пред това, срещу което се бореха: да бъдат възприемани като сексуален обект.
След 2010 г. социалните медии започнаха да се превръщат в пространство, където жените могат да създават лични канали и брандове, като показват на своите последователи своя начин на живот и вкус. Появиха се сериозни инфлуенсъри като Кайли Дженър и Емили Ратайковски, които използват платформите не само за рекламиране на своите продукти (често марки за дрехи и козметика), но и като платформа за себеизразяване, която достига до милиони момичета от всякакъв етнос и тип тяло.
Парис Хилтън
„Вие не се срамувате от себе си и тялото си, разкривате своята сексуалност и се борите срещу патриархалните стереотипи за скромните момичета. Отличен пример за това как голотата се превръща в изразяване е работата на модела и феминистка Емили Ратайковски. В началото на кариерата си тя участва в откровено видео и го нарече феминистко изявление и символ на факта, че никой не може да ѝ каже кога и как да покаже тялото си“, казва YouTube блогърът Маша Силантиева за baddie културата.
Наистина, с течение на времето движението отвори вратите си за жени от всички раси, възрасти и професии, всички от които се стремяха да възприемат естетиката на "лошите". Американските рапъри Карди Би, Ники Минаж, Лизо и Меган Дъ Стелиън станаха значими активисти на тенденцията, застъпвайки се за приобщаване, призовавайки жените да се гордеят с уникалните си преживявания и красота. Тези изпълнители са доказали с личен пример, че е възможно да се постигне успех въпреки нестандартния външен вид.
Типичният "злодей" излъчва пълно самочувствие, смелост и самоуважение. В това ѝ помага луксозният ѝ външен вид – обикновено съблазнителен, но съобразен с всички канони на бодипозитивизма. Тесни отворени рокли, топове с ниско деколте, обувки на висок ток се възприемат от момичетата като атрибути на женственост и сила и в същото време подчертават чертите на тялото им, било то закръглени форми или тон на кожата. Дръзкият грим играе специална роля в образа. С помощта на козметика лошите подчертават високи скули, плътни устни и изразителни очи, съчетани с перфектна кожа и прическа.
Профилите на Baddies в Instagram са пълни с кадри не само от събития, но и от плажни почивки. На тези снимки момичетата щастливо позират в бански костюми, демонстрирайки своята сексуалност. Същото се случва и в TikTok, където последователите на концепцията бързо печелят последователи, като танцуват полуголи пред камера. Естетиката процъфтява в социалните медии благодарение на хаштаговете #Baddie и #BaddieStyle.
Бионсе
Поддръжниците на културата твърдят, че "лошите" олицетворяват форма на модерен феминизъм, борейки се със стигмата и насърчавайки освобождението. Тази гледна точка обаче не е лишена от противоречия. Критиците казват, че движението е повърхностно и не издига жените, а по-скоро укрепва идеалите на консуматорството в обществото. Защото реалността е, че днес момичетата се сексуализират повече от всякога в историята.
Лошите жени са изправени пред постоянно обективизиране. Често жените, които се идентифицират като лоши, са обект на присъди, които се фокусират единствено върху външния им вид и игнорират техните постижения и лични качества. Излагането на тялото се превърна в част от културна практика, която, от една страна, се разглежда като акт на себеизразяване, но от друга, може да се възприеме като отклонение от по-дълбокия подход към феминизма.
В това нямаше да има нищо лошо, ако сексуалността не беше станала задължителна характеристика на жената и не беше наложила ролите на пола. Излагането не е проблем, но не трябва да е единственият начин да се чувствате уверени. Жените могат да направят това за себе си, не за мъжете.
„Жените станаха свободни преди около 100 години. Преди това в най-добрия случай тя просто не беше вземана на сериозно, а в най-лошия можеше да бъде публично изгорена на клада в името на Бог. А какво е жена, която можеш просто да вземеш и да изгориш? Това не е човек, а тяло, което трябва да се подчинява на чуждата воля и изобщо не принадлежи на себе си“, казва патопсихологът, специалист по кризисна психология и поведенчески анализ Василиса Кулешова.
"Първо, тази степен на несвобода даде на мъжете известна степен на власт. Второ, това генерира огромно количество гняв и усещане за несправедливост у жените, което доведе до радикален феминизъм. Днес колективното женско се опитва с всички сили да си отмъсти. Това се случва чрез бунт и демонстрация, че сега само собственичката на красивото тяло може да го контролира и никой няма право да го докосва без нейното съгласие.?", пише YouTube блогърът Маша Силантиева.
Обществото постепенно свикна с голото женско тяло. „Преди се носеха поли до пода, после до коляното, а след това всичко свърши с ултра-мини. И тук разговорът не е за стандарти за приличие, а за това, че всичко се нормализира и регулира с времето, продължава Кулешова. „Говорим за т.нар. прозорци на Овъртън: психиката има способността да се адаптира буквално към всичко и ако в един момент стане прието да се разхождате голи, след няколко века хората дори няма да си спомнят, че дрехите някога са съществували.”
Никол Шерцингер
Според психолога сексуалността е неизменно успешна маркетингова стратегия на всички времена. Сексът се продава много лесно, защото всеки иска да бъде желан, привлекателен и секси. Това е основата на психологическите нужди и в същото време провокативно табу, което не може да остане безразлично и във всеки случай ще предизвика положителна или отрицателна реакция.
Обективизирането е вид обезценяване на личността: гърдите на жената рекламират сутиен, дупето ѝ рекламира дънки, а лицето ѝ рекламира козметика. И това, което стои зад картината, вече няма значение
„Във времената, когато жените бяха изгаряни на клада, духовността и божествеността на човешкия произход бяха обезценени. Сега човечеството е на подобен етап, само че се покланя на различен бог. Ние се покланяме на бога на маркетинга, продажбите и влиянието. Всеки иска да стане богат и известен, жертва голото си тяло на олтара и в замяна получава богатство и публика“, обяснява в заключение психологът Василиса Кулешова.